הרב אברהם יוסף נגד מכון צומת: "מרוב היתרים כמעט נשכחת השבת"

    ארי וידר 1 Comment on הרב אברהם יוסף נגד מכון צומת: "מרוב היתרים כמעט נשכחת השבת"
    8:27
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on פינקלר חושף: "פינוי העזתים ברפיח – בתיאום עם ארה"ב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר סערה רבתי שפרצה בשבועות האחרונים בארה״ב על רקע טכנולוגיה חדשנית, תוקף רבה של חולון הגאון הרב אברהם יוסף את מכון צומת שמעניק הכשר על רבים ממוצרי החשמל בישראל.

    "קשה מאוד לסמוך על כל ההיתרים שיוצאים מתחת ידי מכון צומת, מפני שמרוב היתרים כמעט נשכחת השבת", ענה הרב יוסף על שאלה שנשאלה באחד מעלוני השבת, לדברי הרב יוסף הביע הגר״ע יוסף זצ״ל בעבר את הסכמתו להצטרף למחאה נגד ההיתרים הגורפים.

    עם זאת ציין הרב כי "אין אפשרות לפסול את כל המכשירים היוצאים מתחת ידם, כיוון שיש ביניהם כאלו הראויים להלכה ולמעשה".

    הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת אומר בתגובה לאתר קול חי: "ההערה המרכזית היא נושא אוירת השבת ושחיקתה "מרוב היתרים". נושא זה שייך לתחום ה'מדיניות ההלכתית' ומתקשר לסוגיות של 'שמרנות לשמה' מול שינויים בהרגלי החיים הדתיים שאין בהם פגם הלכתי כלשהו. די אם אצטט את המשפט המסיים את היתרו המפורסם של הרב ש"ז אוירבך זצ"ל על המקרר בשבת, מאמר גדוש 'היתרים' מצטרפים: "אין נכון כלל להימנע מלהתענג בשבת ומותר לפתוח בשבת את דלת המקרר בכל עת ובכל שעה שירצה בין בזמן שהמנוע עובד ובין בזמן שהוא נח" (מנחת שלמה ח"א סימן י).

    אם כוונת המערער לרמוז אולי ל'מדרון חלקלק' ו'כרסומים', ועל כך שדרך בני אדם להרחיב יריעת ההיתר יתר על המידה, הנה גם בנושא זה מקובלני מפי הרב ש"ז אוירבך זצ"ל שהשיב לשאלתי בדיוק בנקודה זו, בלשון חז"ל: "וכי מפני השוטין שקלקלו אאבד טובה מעולמי"?

    באשר לעמדתו של האבא, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל; אציין כי היינו בקשר עמו בעניינים שונים במרוצת שנותיו של מכון 'צומת', והוא העניק לנו מברכותיו. למיטב זכרוני התווכחתי עמו נמרצות, גם בכתב, בקשר להיתרו להדיח כלי בשר וחלב במדיח אחד (בזה אחר זה), למרות 'פיגום אוירת הכשרות'. מעולם נתקלתי בדבריו ובהתייחסותו להצעותינו נימה של 'חסימת היתרים' המיועדים גם לעונג שבת, כי "השבת נשכחת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריך רבי אברהם שאתה דואג שלא תישכח שבת מעם ישראל